Przeglądając różne strony internetowe odnośnie copywritingu, natknęłam się na wiele artykułów mówiących o tym, że lekkie pióro w pracy copywritera to mit. Otóż, nie zgodzę się z tym stwierdzeniem. Uważam, że każdy copywriter ma swój własny, wypracowany styl i umiejętność szybkiego tworzenia unikalnych treści jest niezbędna do wykonania swojej pracy. Na czym więc polega owe lekkie pióro i jak jego posiadanie ma się w praktyce?

Czym jest lekkie pióro?

Lekkie pióro to po prostu frazeologizm, który, mimo iż nie występuje we wszystkich słownikach to jest bardzo popularny na rynku. Najczęściej dotyczy osób, które potrafią w jasny i klarowny sposób stworzyć tekst na miarę potrzeb wybranego klienta. Bardzo często tworzone teksty dotyczą tej samej tematyki, a ich ilość potrafi być naprawdę zaskakująco duża. Wówczas umiejętność stworzenia oryginalnych artykułów czy opisów jest naprawdę na wagę złota.

Copywriter marketingowiec?

Owszem, praca copywritera, to nie tylko lekkie pióro. Umiejętność tworzenia ciekawych zdań jest bardzo ważna, ale oprócz tego znajduje się jeszcze mnóstwo innych wątków pobocznych. Wszystko zależy od tego, z jakim tekstem musimy się zmierzyć. Stworzenie tekstu przyjemnego dla czytelnika to jedno. Dobry tekst musi zawierać również elementy sprzedażowe, no bo przecież po to powstaje treść, aby zareklamować dany produkt czy usługę, a następnie je sprzedać. Musi powstać zatem taki opis, który zachęci potencjalnego klienta do zapoznania się z ofertą, a następnie do zakupu.

Copywriter w służbie SEO

Bardzo często zdarza się również, że copywriter dostaje zlecenie stworzenia tekstu pod SEO. Stosowanie się do zasad pozycjonowania, wymaga bardzo dużej wiedzy na ten temat. Lekkie pióro schodzi w tym momencie na drugi plan, choć nadal twierdzę, że nie da się napisać dobrego tekstu SEO bez lekkości w posługiwaniu się słowem pisanym. Nawet typowo specjalistyczny tekst musi zostać napisany w taki sposób, aby nie tylko był zrozumiały dla odbiorcy, ale również zachęcił do dalszego czytania.

Mimo dużej swobody z zakresie języka i stylistyki, jaka obecnie panuje w Internecie, to nadal obowiązują jakieś ramy, których copywriter musi się trzymać. Ponadto, trzeba również dostosować się do wymagań zleceniodawcy. Póki co nadal występuje duża potrzeba takich treści, które w łatwy i przyjemny sposób przekażą dokładny cel i przekaz firmy. Ja do tej pory spotykam się z takimi zleceniami. Wymagania dotyczące zawarcia informacji to jedno. Drugą, bardzo ważną kwestią jest sposób ich przekazania. Wszystko to świadczy o tym, że lekkie pióro w pracy copywritera jest niezmiernie ważne.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *