Śledząc mój blog z pewnością wiecie już, na czym polega copywriting. Od jakiegoś czasu, obok tego pojęcia pojawiło się kolejne określenie- webwriting. Jeśli jesteście ciekawi, co kryje się pod tym pojęciem, to zachęcam do zapoznania się z moim artykułem. Co należy wiedzieć o webwritingu?

Webwriting, czyli kolejne narzędzie dla marketingu internetowego

Obecnie, pisanie treści, które następnie publikowane są w sieci, to podstawa dla każdej firmy, która chce poprawić swoje ROI, czyli po prostu zwiększyć efektywność działania swojego przedsiębiorstwa. Ktoś może zapytać, jaka jest różnica między copywritingiem, a webwritingiem, skoro obydwa określenia dotyczą tworzenia treści? Spróbuję wyjaśnić poniżej 🙂

Webwriting- podstawowe założenia

Najprościej mówiąc webwriting skupia się przede wszystkim na dwóch rzeczach. Po pierwsze, tworzona treść musi być bardziej przyswajalna w sieci. Po drugie ważne, aby uwzględniała szum informacyjny. Pamiętaj, że w przypadku marketingu internetowego, bardzo szybko dochodzi do dezaktywacji informacji, które jeszcze chwile temu uznawane były za wyznaczniki. Webwriting, musi nadążać za częstymi zmianami i dopasowywać się do aktualnie panujących trendów na rynku. Ponadto, musi uwzględniać zaangażowanie odbiorców.

Oprócz tego, treść powinna zostać stworzona w taki sposób, aby wyróżniała się na tle konkurencji i zachęciła odbiorcę do przeczytania właśnie tego artykułu. Należy również zwrócić uwagę na jego objętość, która powinna być jak najbardziej atrakcyjna dla czytelnika. Nie ma sztywnych norm, które precyzują długość skutecznego webwritingu. Ważne, aby przykuć uwagę, dlatego stworzona treść powinna posiadać odpowiednią czytelność. Warto stosować rozmaite nagłówki i wyróżnienia, które zdecydowanie ułatwiają przyswajanie zamieszczonych informacji. Oprócz przejrzystej treści, należy zadbać również o atrakcje wizualne, które skutecznie przykuwają uwagę. Umieszczenie ciekawego materiału wizualnego sprawi, że Twój artykuł stanie się jeszcze bardziej atrakcyjny dla potencjalnego odbiorcy.

Ku podsumowaniu- co należy wiedzieć o webwritingu? Webwriting to tekst, który skupia się przede wszystkim na potrzebach odbiorcy. Zarówno treść, jak i sposób jego publikacji, sprzyja oczekiwaniom czytelników, wpisuje się w aktualnie panujące trendy, a dodatkowo realizuje założone cele marketingu internetowego.

Jeden komentarz

  1. Webwriting – czyli krótko, zwięzłe i łatwo przyswajalne dla użytkownika.. Można powiedzieć taki SEO Copywriting – pisać tylko dla robotów czy jednak uwzględniać też użytkownika. Obecnie chyba nagłówki maja większa wartość dla usera niż sama treść 🙂 dla ludzi sie nie chce czytać długich tekstów i wnikać w temat…

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *