Pogląd na blogowanie zmienił się znacznie na przestrzeni kilku lat. Kiedyś kojarzył się głównie z pewnego rodzaju prywatą, prowadzoną dla przyjemności. Chęć dzielenia się swoimi zainteresowaniami na forum sprawiło, że coraz większa liczba osób zaczęła trudzić się prowadzeniem blogów. A jak jest obecnie? Czy blogowanie to fanaberia influencerów, czy nowy pomysł na biznes?

Blogowanie dla blogowania?

Odpowiedź na to pytanie brzmi: niekoniecznie. Owszem, możesz prowadzić bloga tylko i wyłącznie dla własnych celów. Blog, to doskonały rodzaj pamiętnika. Nadal to Ty tworzysz swój własny scenariusz. Różnica polega jedynie w ilości odbiorców. Ważne, abyś sprecyzował, do kogo kierujesz swoje myśli. Cała reszta, to już wytwór Twojej wyobraźni i nieograniczone możliwości. Jak zatem odnieść kwestię blogowania do prowadzenia biznesu?

Blogowanie- fanaberia influencerów, czy nowy pomysł na biznes?

Tworzenie pozytywnego wizerunku marki jest jednym ze skutecznych działań marketingowych, wykorzystywanym w zasadzie w każdej kampanii reklamowej. Rozwój Internetu, jako obecnie najlepszego źródła komunikacji sprawił, że zmieniły się również metody pozyskiwania klientów. Któż z nas nie korzysta obecnie z sieci internetowej? Świat wirtualny powoli zastępuje nam rzeczywistość. Przykre to, lecz niestety bardzo prawdziwe. Internet jest miejscem, za pomocą którego najłatwiej jest do nas dotrzeć. Chyba nie muszę uświadamiać, że każdy z nas surfujący po Internecie jest potencjalnym klientem, o którego codziennie walczy niezliczona ilość marketingowców. Kampanie reklamowe posiadają coraz bardziej śmiałe programy, bo i my jesteśmy bardziej otwarci. I tak małymi kroczkami dochodzimy do wspomnianego blogowania, czyli idealnego miejsca do prezentacji swoich produktów lub usług. Blogi pozwalają na zbudowanie wiarygodności w oczach klientów. Ponieważ nie każdy ma możliwość fizycznego sprawdzenia produktu lub usługi, to bardzo chętnie zajrzą na bloga, na którym mogą dokonać oceny Twojej wiedzy i posiadanego doświadczenia. Jak sprawić, aby klient dotarł do Twoich treści umieszczanych na blogu?

Po pierwsze, trzeba pisać. Wyszukiwarka Google bardzo pozytywnie reaguje na publikowaną treść. Im bardziej wartościowa i merytoryczna, tym większe szanse, że Twoja strona znajdzie się wysoko w wynikach wyszukiwania. Po drugie, za pomocą bloga, tworzysz dodatkowe miejsce na prezentację swoich produktów bądź usług. To także doskonały sposób na omawianie podstawowych zagadnień, które kierują do Ciebie Twoi odbiorcy.

Odpowiadając na pytanie, postawione w pierwszej części tego artykułu odpowiadam, że obecnie blogowanie, to zdecydowanie dobry pomysł na biznes. Oprócz tego, że wpływa na pozycjonowanie całej Twojej strony, to dodatkowo idealnie prezentuje zakres Twojej działalności. W związku z tym, jeśli chcesz zwiększyć przewagę nad konkurencją, pomyśl o założeniu bloga. Jeśli nie wiesz jak, cenne wskazówki i pomoc z pewnością uzyskasz u doświadczonego copywritera 😉

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *